Rahsia Mudah Bagaimana Anda Boleh Lulus Temuduga Kerajaan

Okay… Kat sini otomen nak jelaskan bukan mudah ye zaman sekarang ni nak cari kerja tetap. Lebih-lebih lagi lambakan graduan yang semakin ramai. Ditambah pula kehidupan sekarang semakin hari smeakin meningkat. Pendapatan isi rumah yang mungkin kurang daripada RM1,000 sebulan pasti merasainya. Sekolah dah nak buka semula. Keperluan persekolahan anak-anak belum disediakan. Memang lah kusut memikirkannya. Jadi, amatlah penting untuk mencari pekerjaan bagi melengkapi kehidupan harian kita dengan sempurna.

Setiap hari, kita tahu yang ramai belia mencari pekerjaan, namun tidak semuanya mendapatkan pekerjaan yang diimpikan. Di manakah silapnya? Ada yang kita perhati, sesetengah orang, sekali sahaja pergi temuduga dah terus dapat kerja. Kita ni berkali-kali masih juga terus menunggu giliran. Alahai… Apa nak buat ye tak…

Jangan terus mengeluh! Percayalah setiap rezeki ada sebenarnya untuk kita. Korang boleh dan mampu pun. Tapi mungkin belum ada rezeki. Cuma, kat sini otomen nak cakap korang kena perlu siapkan satu langkah ni jika nak berjaya dalam sesi temuduga tu nanti.

Jom!Otomen akan kongsikan dengan korang beberapa panduan sebelum menghadiri temuduga.

Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah

Dalam panduan ini sudah dinyatakan beberapa langkah untuk korang lulus dalam temuduga. Dan, ada juga soalan maut yang bakal korang temui ketika ditemuduga.

Berikut merupakan isi kandingan, manfaat dan kelebihan yang korang akan perolehi melalui pembacaan ebook ini:

  1. Penjelasan terperinci tentang 11 rahsia berjaya dalam temu duga kerja kerajaan. Pemahaman mengenai rahsia ini dapat membantu anda berasa yakin semasa menghadiri temu duga.
  2. Ketahui 9 kriteria calon temu duga yang dipilih dalam temu duga kerajaan. Kriteria ini akan dinilai sepanjang temu duga. Anda perlu bersedia dengan mengetahui kriteria-kriteria tersebut supaya anda dapat menonjolkan diri anda seperti yang dikehendaki oleh panel temu duga kerja kerajaan.
  3. Pembongkaran persediaan sebelum, semasa dan selepas menghadiri temu duga kerja kerajaan. Ada diantaranya yang selama ini anda tidak menyedarinya dan mengetahuinya bahawa ia adalah salah satu punca anda gagal temu duga yang pernah dihadiri sebelum ini. Ketahui persediaan-persediaan dan lakukannya seperti yang dipelajari dalam ebook ini.
  4. Pendedahan Teknik “Competency Based Interview (CBI)” yang perlu diketahui oleh calon-calon temu duga kerja kerajaan. Teknik ini digunakan dalam temu duga kerja kerja kerajaan pada masakini. Anda akan lebih bersedia untuk menjawab 4 perkara akan diuji dalam soalan-soalan temu duga yang mengunakan Teknik CBI ini.
  5. Pembongkaran 31 tips mudah untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan. Anda akan didedahkan tentang panduan yang perlu diikuti supaya anda lebih tenang dan yakin menghadapi sesi temu duga. Ketahui tip-tip mudah ini dan kemudian anda praktikannya. Anda PASTI layak dipilih dalam temu duga kerja kerajaan seperti mereka yang telah berjaya berkhidmat dalam perkhidmatan awam.
  6. Adab temu duga dan etika pakaian yang PERLU dan ELAKKAN semasa menghadiri temu duga kerajaan. Pandangan pertama panel temu duga terhadap anda adalah sangat penting untuk anda ‘menawan’ mereka. Jika anda berjaya ‘menawan’ panel temu duga, peluang anda untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan adalah sangat tinggi.
  7. Pembongkaran 4 proses temu duga kerja kerajaan dalam bentuk grafik yang mudah difahami. Setiap proses mengandungi perkara-perkara penting yang dinilai oleh panel temu duga. Pengetahuan mengenai proses-proses ini akan meningkatkan keyakinan anda semasa menghadiri temu duga.
  8. 20 contoh soalan berserta jawapan yang popular di kalangan panel temu duga. Walau pun soalan-soalan tersebut popular, anda perlu mengetahui cara menjawabnya. Jawapan-jawapan anda sangat penting untuk menentukan kejayaan temu duga yang anda telah hadiri.
  9. 115 tambahan soalan-soalan temu duga supaya anda lebih bersedia dan yakin. Pengetahuan mengenai soalan-soalan tersebut serta latih tubi menjawabnya mampu menonjolkan kelebihan diri anda daripada calon-calon lain.Anda tampak berpengetahuan, bersungguh-sungguh dan berminat untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam. Ini memberi BONUS kepada anda.
  10. 6 Rahsia yang perlu anda ketahui dan lakukan untuk berjaya dalam temu duga kerajaan.
  11. Perkara-perkara “do” dan “don’t” yang perlu anda ketahui bagi menghadiri temu duga kerajaan. Walau pun sesuatu perkara itu dianggap mudah dan remeh, tetapi ia boleh mengurangkan markah temu duga anda.

Dan banyak lagi pendedahan dan pembongkaran yang boleh membantu anda membuat persediaan menghadapi temu duga supaya anda layak dipilih untuk berkhidmat dalam perkhidmatan awam dalam temu duga kerja kerajaan.

Jadi, tunggu apa lagi?

Jom dapatkan sekarang panduan ini untuk masa depan korang sendiri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.